Повернутися до звичайного режиму

Учнівський парламент «Шкільної країни»

Лідери шкільного парламенту

Президент школи
Макогін Інна, 9-А клас

/Files/images/0_novini_23_24/schen/parlament/photo1706694430.jpeg

Прем'єр-міністр
Березій Владислав, 10-Б клас

/Files/images/0_novini_23_24/schen/parlament/photo1706694820.jpeg

Голова координаційної ради
Будянська Анастасія, 10-Б клас

/Files/images/0_novini_23_24/schen/parlament/photo1706696116.jpeg

Кабінет міністрів

Міністр науки і освіти
Куцупатра Марина, 10-Б клас

/Files/images/0_novini_23_24/schen/parlament/photo1706694917.jpeg

Міністр здоров'я і спорту
Січкар Олександр, 10-Б клас


/Files/images/0_novini_23_24/schen/parlament/photo1706695140.jpeg

Міністр опіки і милосердя
Щавелєва Марія, 8-Б клас

/Files/images/0_novini_23_24/schen/parlament/photo1706695384.jpeg

Міністр культури і відпочинку
Безверха Дана, 8-Б клас

/Files/images/0_novini_23_24/schen/parlament/photo1706695927.jpeg

Міністр дисципліни та порядку
Москаленко Аліна, 9-А клас

/Files/images/0_novini_23_24/schen/parlament/photo1706695046.jpeg

Міністр інформації та інноваційних технологій
Будянська Дар'я, 9-А клас

/Files/images/0_novini_23_24/schen/parlament/photo1706695995.jpeg

Міністр екології та чистотиХоменко Дар'я, 10-Б клас

/Files/images/0_novini_23_24/schen/parlament/photo1706695276.jpeg

Затверджено на засіданні кординаційної ради Шкільної країни(Протокол № 6 від 14 вересня 2023 р.)

План роботи
учнівського самоврядування
(координаційної ради)
Шкільної країни
на 2023-2024 н.р.

Учнівське самоврядування – це засіб реалізації учнівською громадою своїх прав, обов’язків та ініціатив через прийняття рішень, їх впровадження за допомогою власних ресурсів у життя,співпрацю з усіма учасниками освітнього процесу.

Важливим напрямком сучасної системи освіти України є розвиток в учнів здатності до самоорганізації; формування високого рівня правової культури, здорового способу життя; розвиток можливостей творчої діяльності; вміння знайти змістовний компроміс у процесі міжособистісної та міжкультурної комунікації.

Участь молодого покоління в учнівському самоврядуванні – важливий шлях і умова залучення учнівської молоді до радикальних перетворень, що відбуваються в нашому суспільстві.

Функціонування дієвої системи органів самоврядування спрямоване на використання головного завдання: «...через розвиток соціальної активності учнів виховати в них почуття особистої гідності, надати їм можливість виявити себе у справах, в набутті умінь захисту своїх прав, надання допомоги іншим»

Координаційна рада – виконавчий орган учнівського самоврядування закладу освіти. Рішення органу учнівського самоврядування мають дорадчий характер.

У 2023-2024 навчальному році координаційна рада учнівського самоврядування працюватиме над реалізацією завдань:

1) Залучення дітей та молоді до прийняття рішень.

2) Захист прав та інтересів учнів.

3) Реалізація інтересів учнів, підтримка їхніх здібностей, прав та свобод.

4) Створення умов для самореалізації учнів.

5) Налагодження контактів та реалізація спільних проєктів, ініційованих учнями.

Вересень

1.Посильна допомога в організації та проведенні святкового дійства з нагоди Першого дзвоника для здобувачів освіти 1-х класів.

2. Звітна учнівська конференція: «Учнівське самоврядування як засіб формування громадянської активності учнів».

2.1 Підсумки роботи ради у 2022-2023 н.р.

2.2. Затвердження плану роботи на 2023-2024 н.р.

3. Круглий стіл за участю лідерів учнівського самоврядування на тему: «Стратегія розвитку учнівського самоврядування в закладі освіти»

4. Участь в організації та проведенні тематичних заходів з метою профілактики дорожньо-транспортних пригод, вивчення та повторення Правил для учнів та знання тексту і співу Державного Гімну України.

5. Організація та проведення Тижня Миру в закладі.

5.1. Презентація виставки у фойє гімназії «Голуб – символ миру».

5.2. Оформлення тематичних зон на вхідних дверях класних навчальних кімнат.

6. Організація та проведення загально-шкільного благодійного ярмарку «Допомога ЗСУ»

7. Інформаційний супровід відзначення Дня партизанської слави. Проведення циклу екскурсій у військово-історичний музей закладу освіти.

8. Моніторинг охоплення учнів гуртками та спортивними секціями в нашій школі та в позашкільних закладах.

9. Організація контролю за поведінкою учнів молодшої шкільної ланки на перервах та організація для них цікавого дозвілля.

10. Участь лідерів учнівського самоврядування закладу освіти у Національному брифінгу щодо організації міжнародної акції "Всесвітній день прибирання "World Cleanup Day" в Україні.

11. Участь у постійно діючій акції з сортування вторинної сировини: макулатури, ПЕТпляшок, використаних акумуляторів живлення.

11.1. Організація заходів до відзначення Дня бібліотек.

12. Організація заходів до Дня туризму.

13. Участь у міських заходах.

Жовтень

1. Організація створення відео-ролика «З Днем захисників і захисниць».

1.1. Участь у Всеукраїнському конкурсі ватр національно-патріотичної дитячої гри «Сокіл» («Джура»).

2. Участь в організації та проведенні козацького квесту з нагоди посвяти учнів 5-х класів у «джури».

3. Організація і проведення передвиборчої кампанії. Проведення виборів президента школи.

4. Інформаційний супровід відзначення Дня визволення України «Вічно в нашій пам’яті».

5. Участь у заходах, присвячених річниці УПА, річниці визволення України від фашистських загарбників.

6. Підготувати вітальний відео ролик до Дня працівників освіти.

6.1. Про організацію проекту «Скиди – військовим».

7. Організація і проведення квесту «Посвята у першокласники»

8. Організація та проведення квесту з нагоди річниці від День заснування Європейського Союзу». Про участь у міському семінарі «Лідер. Хто він»

9. Робота учнівського самоврядування на осінніх канікулах. Безпосередня участь у організації та проведенні тематично – ігрових, спортивно – оздоровчих та музично – розважальних програм.

Листопад

1. Організація та проведення тематичних заходів з метою відзначення дат календаря: Всесвітній День доброти, Міжнародний день боротьби з курінням, Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом, Дня толерантності тощо.

1.1. Виставка творчих робіт учнів молодших класів закладу освіти з нагоди Дня доброти та Дня толерантності.

1.2. Про проведення майстер-класу в 5-6, 7-8 класах.

1.3. Презентація «Абетки толерантності» для здобувачів освіти 1-4 класів у формі панно«Школа – територія толерантності».

1.4. Виставка малюнків – розмальовок школярів молодших класів «16 листопада – Міжнародний день толерантності».

2.Організація заходу «Школа має талант» 1-4 класи

3. Інформаційний супровід відзначення Дня Гідності та Свободи.

3.1. Проведення екскурсій у військово-історичний музей закладу освіти.

4. Інформаційний супровід відзначення 90- річниці голодомору на Україні 1932- 1933 рр.

5. Про виготовлення свічок на передову.

6. Участь у міських заходах.

7. Проведення моніторингу участі класних учнівських колективів у шкільній акції «Краса та затишок із нами тут живуть».

8. Організація співробітництва з лідерами учнівського самоврядування закладів освіти, членами громадських організацій міста, області.

Грудень

1. Організація та проведення святкових дійств з нагоди Дня Збройних Сил України.

1.2.Творча акція «Тобі, воїне, – наша творчість!» з нагоди Дня захисника України.

2. Організація та проведення заходів з нагоди Днів Святого Андрія та Святого Миколая.

2.1. Проведення святкового дійства у вигляді квесту з нагоди Дня Святого Миколая для дітей пільгових категорій закладу освіти.

2.2. Участь у щорічній акції «Миколай про тебе не забуде». 1-4 класи.

2.3. Відзначення учасників акції.

3.Проведення тематичного засідання Учнівської ради за участю класних керівників, лідерів органів учнівського самоврядування, представників батьківської громади на тему: «Закон України про учнівське самоврядування».

4. Забезпечення діяльності «Святкової майстерні» з виготовлення новорічно-різдвяної символіки.

4.1. Супровід шкільних конкурсів: новорічних ікебан «Замість ялинки – зимовий букет» та на краще святкове оформлення класної кімнати до новорічно-різдвяних свят.

5. Звіти голів комісій про проведену роботу у І семестрі.

6. Моніторинг ефективності та якості результатів діяльності учнівського самоврядування в класних колективах середніх класів.

7. «Сторінками Інтернету» – ознайомлення з позитивним досвідом щодо діяльності учнівського самоврядування в освітніх закладах України в умовах російсько-української війни.

8. Організація та проведення дозвілля школярів під час зимових канікул (тематично-ігрові, спортивно-оздоровчі та музично-розважальні програми).

Січень

1. Організація вітань педагогічного та учнівського колективів зі святами.

2. Звіт президента школи та керівників міністерств про проведену роботу у І семестрі.

3. Обговорення та затвердження плану роботи Шкільної країни на координаційній раді на II семестр.

4. Відзначення історичних пам’ятних дат (Дня звільнення м. Кам’янки від фашистських загарбників, річниці бою під Крутами; Дня Соборності України; річниці ).

5. Підготовка та проведення педагогічної ради з питань діяльності учнівського самоврядування закладу освіти.

6. Рейд-перевірка класних навчальних кімнат в рамках проведення шкільного конкурсу на кращу учнівську кімнату “Чистота та затишок разом із нами тут живуть”.

7. Проведення фестивалю-конкурсу творчих робіт (поезія та малюнок) на тему «Живи Україно, соборна, єдина!».

8. Участь у міській акції «Україна – це ми!»

9. Організація роботи майстерні святого Валентина.

Лютий.

1. Організація та проведення Дня Святого Валентина.

2. Проведення онлайн екскурсії «Від Першої світової до російсько-української війни» для учнів 5-6 класів (до річниці вигнання з Кам’янки фашистських загарбників). Організація екскурсій в Музей Бойової слави краєзнавчого музею.

3. Організація та проведення заходів із нагоди річниці виводу військ з Афганістану “Як довго ця війна тривала”.

4. Організація та проведення Дня рідної мови (21 лютого).

5. Організація шкільної читальні «Герої не вмирають» (до Дня героїв Небесної сотні).

7. Організація та проведення фестивалю «Моя улюблена настільна гра».

7.1. Змагання з настільних ігор.

7.2. Створення відео до другої річниці початку російсько-української війни.

8. Організація фестивалю-конкурсу творчих робіт (поезія та малюнок) на тему «Живи Україно, соборна, єдина!».

9. Презентація каталогу ППЗ, створених учасниками освітнього процесу закладу освіти, що забезпечують змістовне дозвілля учнів, дієву організацію роботи учнівського самоврядування школи, класного учнівського колективу.

Березень

1. Організація та проведення тематичного заходу «Краса і велич символів Державних»(до Дня Державного гімну України)

2. Шевченківські дні в освітньому закладі..

3. Організація та проведення циклу екскурсій у музеї закладу освіти «Наші обереги».

4. Організація та проведення шкільної акції «Листівка-щасливка» (марафон Щастя та флешмоб до Міжнародного Дня Щастя). Волонтерська робота.

5. Організація та проведення свята з нагоди Міжнародного дня прав жінок і миру.

6. Проведення дня театру (з нагоди Міжнародного дня театру).

7. Зустріч пернатих друзів.

8. Проведення круглого столу за участю лідерів учнівського самоврядування щодо перспектив розвитку управлінських можливостей здобувачів освіти.

ї. 9. Організація роботи на весняних канікулах.

Квітень.

1. Організація та проведення Всесвітнього дня здоров’я (7 квітня); Всесвітнього дня Землі (22 квітня); Дня пам’яток історії та культури (18 квітня); Всесвітнього дня поріднених міст (28 квітня), Дня довкілля ( 17 квітня).

2. Цикл екскурсій у Краєзнавчий музей.

3. Проведення благоустрою території школи.

4. Організація та проведення тематичного засідання координаційної ради «Від громадянина України до громадянина Землі»(до Всесвітнього Дня довкілля).

5. Випуск фотогазети «Здорова нація – повноцінна держава» (до Всесвітнього Дня довкілля). Організація та проведення вечора з нагоди річниці Чорнобильської трагедії.

6. Участь у Всеукраїнській акції «Серце до серця».

7. Звіт голови комісії дозвілля, спорту та цікавих справ Шкільної країни про проведену роботу.

Травень

1. Організація та проведення тижня пам’яті з нагоди Дня Примирення. Цикл екскурсій у історичний краєзнавчий музей закладу освіти.

2. Організація та проведення заходів з нагоди Дня Матері, Міжнародного дня сім’ї.

3. Участь у проведення Днів науки, дитячої творчості і винахідництва у школі.

4. Організація та проведення свята Останнього дзвоника «Дзвінок останній – перший крок у житті».

5. Організація та проведення свята Вишиванки в школі.

6. Підсумкове засідання координаційної ради. Звіт лідерів органів учнівського самоврядування про рівень управлінської діяльності учнів школи: проблеми, перспективи.

7. Звіт президента про проведену роботу у II семестрі. Пропозиції до плану роботи на 2024-2025 н.р.

Звіт учнівського самоврядування «Шкільна країна» за 2022-2023 н.р.

У продовж навчального періоду було проведено певну роботу. «Шкільна країна » учнівського самоврядування налічує 555 учнів 1-4, 5-11 класів. Керівним органом учнівського самоврядування є координаційна рада Президента, яка складається з керівників 6 міністерств ( освіти і науки, культури і відпочинку, дисципліни і порядку, фізкультури і спорту, милосердя і опіки, міністерства інформації)і членів координаційної ради кожного класу (5-11 класів). У закладі освіти протягом року функціонувала Демократична Шкільна країна на чолі з Президентом Бережною Анастасією (ученицею 10-Б класу), яку було обрано 18.11.2021р. Учнівська спільнота 5-11 класів протягом 2023 року брали активну участь у роботі шкільного самоврядування, були проведені: дистанційно та очно засідання координаційної ради, де розглядалися питання стосовно організації шкільних заходів, благодійних акцій і роботи органу учнівського самоврядування в цілому. Міністри і члени міністерств здійснювали роботу, спрямовану на вироблення в учнів свідомого ставлення до навчання; брали участь у проведенні конкурсів та здійснювали навчання очно та дистанційно. «Збережемо першоцвіти» обласний конкурс композицій з природного матеріалу зацікавив і наших творчих умільців. Найкращі роботи відмічені призовими місцями у міському етапі конкурсу в номінації «Весняна композиція»: І м. отримав творчий шедевр під назвою «Заспівай пташиний світ» - Забой Д.(4-А кл.), «Любуйся красою, а не зривай» - робота Копаниці Я. (7-Б кл.) І м., у цій же номінації: Кравченкр С. ІІ м. (6-А кл.), Куліковський Д. ІІ м.

(7-Б кл.), Грек В. ІІІ м. (6-Б кл.). Взяли участь у першому етапі учнівських олімпіад з базових предметів та інтернет-олімпіадах. Учні, які показали найкращі результати захищали честь школи на обласному та Всеукраїнському етапах. Манько Богдан – міністр освіти виборов І- місце на Всеукраїнському конкурсі- захисті науково-дослідницьких робіт МАН у секції «Журналістика», Марієнко Андрій, ІІ- місце у секції «Інформаційні технології».

Члени Ліги старшокласників організовували виховні заходи до визначних календарних дат: до Дня пам’яті Героїв Крут «Квіти у полі, там, де Крути», до Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав та річниці виведення військ з Афганістану, «Хвилина мовчання – пам'ять поколінь…» Учнівське самоврядування є ефективним засобом формування ціннісних якостей особистості. За ініціативи членів міністерства культури створювалися творчі проєкти, проводилися креативні колективні справи, а під час дистанційного навчання залучали учнів школи до різних челенджів у соціальних мережах: «Мамина сорочка, шовком вишивана!», «Рідна мова калинова» , «Ми за мир», «Українська хустка- наш оберіг», «Ми молоді весняні квіти, голодні, босі і роздіті» до Дня пам’яті жертв Голодоморів». Найактивнішими учасниками челенджів були учні 1-А, 3-А, 2-А, 2-Б, 4-А, 4-Б 5-А, 5-Б, 6-А,8-А, 9-Б класів. Цікаво підготовлені вітальні відео ролики: до Дня Незалежності, з Днем вишиванки, з Міжнародним Днем миру, з Днем працівників освіти та з Новим роком, які розміщені у групі «Кам’янський заклад загальної середньої освіти№2 з поглибленим вивченням окремих предметів» соціальної мережі Facebook. До Дня захисника України членами рою «Дикі бджоли» проведена традиційна Посвята 5-класників у джури. Напередодні Дня писемності та мови був організований загальношкільний лінгвістичний арт-моб «Плекаймо мову!». В рамках національно-патріотичних виховання переглянули та обговорили відеофільми: «Як поводитися при виявленні невідомих предметів?» (1-4 кл.), «Війна… Діти… Вибухонебезпечні предмети» (5-8 кл.), «Правила поводження з вибухонебезпечними предметами» (9-11 кл.), намалювали малюнки і виготовили обереги для наших захисників та передали воїнам-землякам. Рій «Дикі бджоли» вкотре є учасником (онлайн) фестивалю ватр Всеукраїнської юнацької національно-патріотичної гри « Сокіл» («Джура»).

Активно працювали члени волонтерського загону «Поклик», роботу якого спрямовує міністерство милосердя і опіки (голова міністерства Оксамитна Даша (8-б клас)).

«Все для перемоги!» з таким гаслом була проведений благодійний ярмарок. На вилучені кошти закуплені теплі носки, предмети особистої гігієни, продукти харчування та передані воїнам ЗСУ на передову через волонтерів громади. Члени волонтерського загону є організаторами благодійних акцій: «Окопні свічки», «Щедрі дари осені воїнам- захисникам», «Не забудь!», «Допоможи безпритульним тваринам», «Допоможи воїнам ЗСУ», «Голуб миру», а також долучилися до обласної акції «На Святого Миколая, любов’ю зігріті, подарунки надсилають з Черкащини діти» для надання волонтерської допомоги дітям Херсонщини. Не забувають наші юні волонтери і про плетіння маскувальних сіток для ЗСУ.

СТАТУТ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯШкільної країни

Розділ І. Загальні засади

Стаття 1. Учнівське самоврядування є добро­вільним об'єднанням учнів.
Стаття 2. Учнівське самоврядування є організа­цією, що складається з людей, створена людьми і для людей. Учні є людьми.
Стаття 3. Метою учнівського самоврядування є формування в учнів почуття господаря школи, класу, вміння співробітничати на принципах парт­нерства, гласності, демократизму.
Стаття 4. Основною мовою спілкування в школі є державна мова — українська. Учнівське само­врядування дбає про запровадження мови в усіх сферах діяльності школи.
Стаття 5. Учнівське самоврядування сприяє ви­вченню мов міжнародного спілкування.
Стаття 6. Учнівське самоврядування поєднує за­конодавчу, виконавчу та судову владу на засадах її поділу.
Стаття 7. Символами Учнівського самовряду­вання загальноосвітньої школи І-II ступенів с. Мацьківці є прапор Учнів­ського самоврядування, герб Учнівського само­врядування і гімн Учнівського самоврядування.

Розділ II. Права, свободи та обов'язки

Стаття 1. Усі учні школи є рівними у своїй гід­ності та правах.
Стаття 2. Особистість кожного, хто працює чи навчається в школі, є недоторканною і ніщо не по­винно загрожувати здоров'ю людини, обмежувати її права, ображати честь і гідність.
Стаття 3. Образою честі й гідності кожного, хто працює чи навчається в школі, є будь-які дії чи сло­ва, що принижують честь, гідність іншої людини.
Стаття 4. Кожен учень має право на вільний розвиток своєї особистості, якщо при цьому не по­рушуються права і свободи інших людей.
Стаття 5. Кожен учень має обов'язки перед суспільством та школою.
Учень зобов'язаний:
- пройти курс навчання в школі;
- подати документ, що пояснює його відсутність на уроках;
- виконувати вимоги вчителів з підготовки до уроків;
- дотримуватись норм та правил поведінки в школі.
Стаття 6. Учень має право, щоб урок закінчу­вався відразу після дзвінка на перерву.
Стаття 7. Учень має право на свободу думки та слова, на вільне вираження своїх поглядів та переконань.
Стаття 8. Кожен учень має право вільно збира­ти, зберігати, використовувати та поширювати ін­формацію усно,письмово або в інший спосіб — на свій вибір. Ця інформація не повинна порушувати честь та гідність кожного, хто навчається чи пра­цює в школі.

Стаття 9. Кожен учень має право обирати про­філь навчання, факультативи та додаткові занят­тя, мистецькі гуртки, студії — на свій вибір.
Стаття 10. Кожному гарантується знати свої права та обов'язки.
Стаття 11. Кожен учень або працівник школи зобов'язаний неухильно додержуватися Статуту та законів Учнівського самоврядування школи.
Стаття 12. Кожен має право володіти, корис­туватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої ді­яльності.
Стаття 13. Учні мають право брати участь в управлінні справами Учнівського самоврядування школи, вільно обирати і бути обраними до органів Учнівського самоврядування школи, подати свою пропозицію, вимогу Президентові Учнівського са­моврядування школи.
Стаття 14. Не допускається збирання, зберіган­ня, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди.
Стаття 15. Кожному гарантується таємниця листування, телефонних розмов, телеграфної та іншої кореспонденції.
Стаття 16. Кожен учень школи має право бра­ти участь у будь-яких сферах шкільного життя, ініціювати будь-які форми цього життя.

Розділ III. Вибори

Стаття 1. Кандидат в президенти висувається як групою учнів, так і шляхом самоврядування.
Стаття 2. Кандидатура має бути підтверджена не менше, як десятьма підписами представників, не менше чотирьох класних колективів школи.
Стаття 3. Президент обирається таємним голо­суванням на перервах, до і після уроків у присут­ності директора школи.
Стаття 4. Вибори проводяться на другий рік повноважень президента.
Стаття 5. Днем виборів слід вважати місяць - жовтень.
Стаття 6. Президент обирається простою біль­шістю голосів учнів класів школи шляхом таємно­го голосування.
Стаття 7. Право бути обраним має право кожен учень 8—10 класів школи.
Стаття 8. Офіційне оголошення результатів виборів президента Учнівського самоврядування проводиться на наступний день після Виборів .
Стаття 9. Новообраний Президент учнівського самоврядування вступає на пост з моменту скла­дання присяги на урочистому засіданні.
Стаття 10 Президенту вручається посвідчення Президента Учнівського самоврядування.
Стаття 11. День оголошення результатів виборів слід вважати святом — Днем Президента. День Президента святкується кожного року у третю середу травня.

Розділ IV. Структура учнівського самоврядування школи

Стаття 1. Президент – координація і здійснення контролю роботи УС, взаємодія з адміністрацією, педагогічним колективом, громадськими організаціями.
Міністр освіти – контроль за навчанням в школі, проведення тематичних вечорів, допомога учням, які не встигають, Міністр дисципліни і порядку в школі – порядок і дисципліна в школі (чергування, зовнішній вигляд, індивідуальна робота з окремими групами учнів, контроль відвідування учнями школи).


Міністр культури та відпочинку – проведення конкурсів, вікторин, концертів, виставок, вечорів відпочинку.

Міністр здоров’я, туризму і спорту – заохочує учнів до здорового способу життя. Спортивні змагання, естафети, походи, ігри.

Міністр центру інформації – інформує батьків, вчителів, учнів про всі події, які відбуваються в школі, виставляє в соціальні мережі.

Розділ V . Загальні учнівські збори школи

Стаття 1. Найвищим органом учнівського са­моврядування школи є Загальні учнівські збори школи.
Стаття 2. Загальні учнівські збори школи ма­ють скликатися не рідше 2-х разів на рік.
Стаття 3. Загальні учнівські збори школи вирішують поточні важливі справи шкільного життя.

Розділ VI. Правління (кабінет міністрів) учнівського самоврядування

Стаття 1. Правління чнівського самовряду­вання є органом влади школярів, що підпорядко­вується Загальним зборам школи, затверджується лише директором школи.
Стаття 2. Обраним до Правління може бути кожен учень, що визнає Статут і дотримується За­конів школи.
Стаття 3. Правління вирішує питання про по­рушення Законів школи і, в залежності від кіль­кості і ступеня порушень, накладає стягнення (вибачення, публічне вибачення, відшкодування збитків, повторне чергування, попередження про клопотання, про виключення та інше).
Стаття 4. Правління може подати клопотання про захист учня в конфліктній ситуації з виклада­чем чи працівником школи.
Стаття 5. Правління організовує і сприяє орга­нізації різноманітних шкільних заходів, направ­лених на покращення умов життя школи.
Стаття 6. Кабінет міністрів контролює роботу міністерств УС. Член кабінету міністрів може бути присутнім на засі­данні Педагогічної Ради школи.
Стаття 7. Мер, староста — це учень, який слідкує за дотриманням учнями, викладачами та праців­никами школи законів у межах класу, сприяє організації життя класного колективу.
Стаття 8. Мера обирає класний колектив, або призначає класний колектив.
Стаття 9. Мер звітується перед пре­зидентом учнівського самоврядування, класним керівником, адміністрацією школи.

Розділ VII . Президент учнівського самоврядування

Стаття 1. Президент є головою учнівського са­моврядування школи.
Стаття 2. Президент є гарантом прав учнів, ви­значених законом.
Стаття 3. Президент видає укази про створення об'єднань, гуртків, проведення заходів, акцій, які не суперечать Законам чи Статуту, і мають за мету благо школи.
Стаття 4. Президент співпрацює з дирекцією згідно Статуту.
Стаття 5. Президент може призупинити рішен­ня правління і домагатися його перегляду.
Стаття 6. Президент може бути присутнім на засіданні Педагогічної Ради школи, виступати на захист учнів школи.
Стаття 7. Президент звітується перед учнями школи на учнівській конференції. Кабінет міністрів може оголосити імпіч­мент Президенту в разі невиконання Президентом своїх обов'язків і порушень Законів школи.
Стаття 8. Президент поводить себе толерантно, суворо дотримується норм культури спілкування.
Стаття 9. Президент складає таку присягу: «Я, (ім'я та прізвище), волею учнів школи об­раний Президентом Учнівського самоврядування, заступаючи на цей пост, повністю усвідомлюючи свою високу відповідальність, урочисто присягаю, що буду вірно служити учням та колективу школи, суворо дотримуватися Конституції України та Ста­туту школи, сприяти втіленню їх у життя, зміцню­вати авторитет школи, охороняти права, свободи і законні інтереси учнів школи, гідно нести високе звання Президента учнівського самоврядування, сумлінно виконувати свої обов'язки».
Стаття 10. Президент планує і веде засідання УС.
Стаття 11. Президент розподіляє завдання між членами УС.
Стаття 12. Президент виконує функцію зв'язку між учнями й адміністрацією школи, вчителями і місцевою громадою.
Стаття 13. Президент виконує свої повноваження до вступу на пост новообраного Президента учнів­ського самоврядування. Повноваження Президента Учнівського самоврядування припиняються достро­ково у разі відставки або випуску зі школи.

Розділ VIII. Прикінцеві положення

Стаття 1. Статут набуває чинності з дня його прийняття..

Розділ IX. Перехідні статті

1. Правління коригує Статут учнівського само­врядування для нинішніх та майбутніх поколінь учнів.
2. Статут є дійсним, поки відповідає сучасній структурі школи.
3. Статут затверджується правлінням (кабінетом міністрів) учнівського самоврядування та директором школи.
4. Всі статті Статуту стосуються кожного учня та працівника школи — без винятків.

Самоврядування

Кiлькiсть переглядiв: 2234